Microsoft Dynamics 365 Business Central 2018-04-12T05:59:04+00:00

Hvad er Dynamics 365 Business Central?

Microsoft Dynamics 365 Business Central er det helt nye cloudbaserede økonomi- og forretningssystem fra Microsoft. Det er til dig, der søger en all-in-one forretningsløsning, som både er nem at bruge i hverdagen og nem at tilpasse efter behov. Pr. 2. april 2018 bliver Dynamics 365 Business Central frigivet i Danmark.

Microsoft Dynamics 365 Business Central er det nye og innovative forretningssystem fra Microsoft. Systemet samler alle virksomhedens processer og forretningsområder i én samlet IT-løsning.

Dynamics 365 er mere end “blot” et regnskabsprogram. Udover økonomistyring kan du også styre kunder (CRM), salg, marketing, service, projekter, indkøb, lager, rapportering og produktion.

Dynamics 365 Business Central

Tæt integration til Office 365 og Power BI

Dynamics 365 er bygget på den velkendte Microsoft Dynamics NAV platform.

Det spiller også nemt og smidigt sammen med Microsofts andre services og IT-løsninger, så som Office 365 og Power BI (stærkt rapporteringsværktøj).

Dét, at Dynamics 365 Business Central arbejder tæt sammen med Office 365, gør, at medarbejderne får en mere smidig hverdag og arbejdsgang. Dynamics 365 er nemlig tæt integreret med de programmer, mange medarbejdere typisk bruger i deres arbejdsdag fra Office-pakken, bl.a. Outlook, Word, Excel og Skype.

Du kan eksempelvis sende en faktura eller et tilbud direkte fra Outlook, uden først at åbne dit økonomisystem.

Læs også 9 myter om Office 365 og flytning til cloudbaserede IT-løsninger (pdf)

Undgå dyre og komplekse tilretninger

Hvis du har Microsoft Dynamics C5 eller Microsoft Dynamics NAV, så kender du sandsynligvis også til dyre og komplekse tilretninger. Disse kundetilpassede tilretninger gør det typisk meget sværere at blive opdateret til en nyere og bedre version. Og risikoen for at miste tilretningerne ved en opdatering er også stor.

Det er nu slut.

I Dynamics 365 bliver tilretninger nemlig erstattet af apps og extensions. Det betyder, at en såkaldt “tilretning” eller ny løsning kan kobles på og fra efter behov. Ligesom vi kender det i dag fra vores mobiltelefoner og tablets, hvor vi tilføjer nye apps efter behov.

Det gør det samtidigt væsentligt nemmere for kunden altid at få seneste opdatering af sit system, uden at slette tilretningerne.

Udvid og tilpas med apps og extensions

Det smarte ved Dynamics 365 Business Central er, at du netop kan udvide og tilpasse programmet med netop apps og extensions. Og de bliver lagt uden for kernen, så opdateringer fra Microsoft nemt kan klares, uden at det påvirker de tilretninger, der er tilknyttet.

Der findes allerede en lang række apps i Microsofts Microsoft AppSource.

Desuden er der mulighed for at integrere Dynamics 365 Business Central med 3. parts løsninger, der bl.a. kan være branchespecifikt.

Microsofts app source - Dynamics 365

Betal pr. måned – undgå dyre investeringsomkostninger

Dynamics 365 er en cloudbaseret løsning, hvor du betaler pr. bruger pr. måned.

Dynamics 365 Business Central priser

Priserne er vejledende og med forhold for justeringer.

Dynamics 365 Business Central pakker:

  • Dynamics 365 Business Central Essential – “standard pakke” (inkl. fakturering, bogføring, indkøb, budget, finans, ordre, salg, distribution m.m.)
  • Dynamics 365 Business Central Premium – “udvidet pakke” (Essential + service og produktion)

Du kan også købe en Dynamics 365 Business Central Team Member, som har en begrænset brugeradgang men dog mulighed for at tilgå systemet (read and approve).

I Dynamics 365 Business Central får du også hosting inkluderet (Microsoft Azure). Du skal derfor ikke selv sørge for den del og den ekstra omkostning.

Vil du skifte til Dynamics 365?

Hvis du gerne vil skifte fra dit nuværende økonomisystem til den nye Dynamics 365, så kan ERPgruppen hjælpe dig trygt videre.

Hvis du ovenikøbet har Microsoft Dynamics C5 eller Microsoft Dynamics NAV, er der mulighed for at opnå god konverteringsrabat.

Kontakt ERPgruppen for at høre mere – tlf. 78 79 40 40 eller mail@erpgruppen.dk.

Gratis seminar: Introduktion til Dynamics 365

Tag med til ERPgruppens gratis kundeseminar og hør meget mere om den nye Dynamics 365.

> Tilmeld gratis seminar her