Kundecase: Georg Berg 2019-05-28T13:29:24+00:00

Georg Berg A/S skiftede fra Artesa til Microsoft Dynamics NAV

Begrænsninger i branchesystemet Artesa fik byggevirksomheden Georg Berg A/S til at søge efter en mere fleksibel og fremtidssikret løsning. Valget faldt på en standard Microsoft Dynamics NAV-løsning i nyeste version, og det blev ERPgruppen, der fik opgaven med udfasningen af Artesa og implementeringen af det nye system.

“Vi har fået et system, der gør det administrative arbejde nemmere.”

Det var på tide, at vi fandt en erstatning for Artesa

– “Det var på tide, at vi fandt en erstatning for Artesa.

Efterhånden havde vi mange ønsker til udvidelser, som branchesystemet ikke kunne understøtte. Det kunne simpelthen ikke lade sig gøre at tilpasse det til vores behov. Derfor blev vi enige om at gøre noget ved det grundlæggende. I vores branche bygger vi heller ikke ovenpå et uholdbart fundament, så vi gik i gang med at planlægge skiftet.

I forvejen har vi samarbejdet med ERPgruppen om nogle andre ting, og vi vidste, at de var til at stole på i forhold til at overholde aftalerne.

Vores virksomhed kører i nogle bestemte cyklusser, hvor der ikke er plads til længerevarende nedlukninger af økonomi- og forretningssystemet. Der var kun en dag, hvor det kunne lade sig gøre, så vi var meget afhængige af at finde en leverandør, der kunne overholde en deadline”, siger Christian Berg, administrerende direktør for Georg Berg A/S.

Alt er forløbet som aftalt

Selve processen omkring udskiftningen af Artesa blev planlagt i detaljer af Georg Berg A/S og ERPgruppen i fællesskab. Det betød, at skiftet forløb stort set uden problemer, og at både den økonomiske ramme og tidsplanen blev overholdt.

– “Egentlig har vi gennemført det her projekt på samme måde, som når vi bygger huse. Der er lagt en tidsplan med delmål, og når vi har nået et af dem, er vi gået videre til næste skridt.

Den måde at arbejde på har ERPgruppen været gode til at imødekomme, og samarbejdet har været utroligt positivt. Ikke alene har de kompetencer inden for IT, de har også en grundlæggende forståelse for virksomhedsøkonomi, og det har haft stor indflydelse på vores valg af dem som leverandør.

Man hører hele tiden om IT-projekter, hvor økonomien skrider, men det er ikke tilfældet her.

Alt er forløbet som aftalt, og vi har alle sammen været meget fokuserede på, at det her skulle lykkes. Bare fire dage efter vi udskiftede Artesa og implementerede NAV, kunne vi uden problemer køre løn første gang”, fortæller Christian Berg.

Bedre arbejdsflow i NAV end i Artesa

Med NAV har Georg Berg A/S fået en platform, der understøtter alle de funktioner, det ikke var muligt at få implementeret i Artesa.

Virksomhedens administrative medarbejdere har været med til at definere ønskerne til det nye system, og det har efterfølgende betydet et bedre arbejdsflow for dem.

– “Vores medarbejdere har været dygtige til at køre den her proces, og samspillet mellem dem og ERPgruppens folk har fungeret rigtig godt.

At ERPgruppen har en fast projektstyrer, der har ansvaret og er med hele vejen, er rart, når man skal kommunikere undervejs. Vi har også været meget glade for, at de er en del af vores lokalområde, og alligevel har et stort landsdækkende bagland.

Det har været et professionelt forløb, og vi er tilfredse med, at vi valgte en anden løsning end vores branchesystem. Vi har fået et system, der gør det administrative arbejde nemmere”, siger Christian Berg.

“Vores medarbejdere har været dygtige til at køre den her proces, og samspillet mellem dem og ERPgruppens folk har fungeret rigtig godt.”

Vil du høre mere?

Overvejer du også at skifte din nuværende Atesa løsning ud med en Microsoft Dynamics økonomiløsning, eller vil du blot høre mere om denne løsning?

Så kontakt ERPgruppen på tlf. 78 79 40 40 eller mail@erpgruppen.dk

Georg Berg

Christian Berg, adm. direktør hos Georg Berg

  • Fra Atesa til Microsoft Dynamics NAV