Generelle standardbetingelser ERPgruppen A/S 2017-06-12T16:47:28+00:00

Generelle standardbetingelser ERPgruppen A/S

Generelle standardbetingelser for ERPgruppen A/S, version 01.06.2017

1. ERPgruppen A/S

ERPgruppen A/S er et sammensluttet IT- og konsulenthus, der består af en række ERP-huse i Danmark. Sammenslutningen i ERPgruppen sikrer en større, stærkere og bredere kompetenceplatform inden for Microsoft Dynamics ERP systemer, så kunderne får en nemmere og mere ressourcebesparende forretnings- og økonomistyring. ERPgruppen arbejder tæt sammen med netværket Dynamic Network A/S.

2. Anvendelse

Følgende standardbetingelser gælder for samarbejdet mellem Køber og ERPgruppen (som også dækker over ERPgruppens datterselskaber), med mindre andet er aftalt skriftligt. I det følgende vil kun ERPgruppen blive nævnt, som også dækker over datterselskaberne.

3. Fakturering og betaling

Fakturering sker fra ERPgruppen på vegne af den af ERPgruppens underafdeling, som Køber er tilknyttet.

Fakturering af licenser og opdateringsabonnement sker ved levering.

Fakturering af konsulentassistance sker hver d. 15. og ved udgangen af måneden, så Køber løbende er opdateret med de ydelser, vi har leveret. Faktureringen sker uanset om projektet er færdigt eller ej.

Faktura vil blive sendt pr. mail til kunde med betalingsbetingelse otte dage netto. Ved udebleven betaling tilskrives renter af vores tilgodehavende med procesrente (Nationalbankens udlånsrente +8 % p.a.). Renter beregnes fra forfaldsdatoen. Renter og rykkergebyrer opkræves i henhold til gældende lovgivning.

Fakturering af hosting aftale faktureres forud for en periode på tre måneder. Betalingen sker automatisk via Nets Leverandørservice. Kunde modtager en faktura otte dage før, betalingen bliver trukket. Tilmeldes Leverandørservice ikke, bliver kunde faktureret kr. 39 i fakturagebyr pr. faktura, der sendes.

Ved udebleven betaling i mere end 30 dage fra forfaldsdato, kan ERPgruppen lukke adgang til hosting eller helt ophøre hosting aftalen. For at få genåbnet adgang til hosting eller få udlæst kundens data, opkræves et gebyr på kr. 1.500.

4. Priser

ERPgruppen regulerer den aftalte pris årligt pr. 1. juli efter nettoprisindeks (basisår januar 2015 = 100) med udviklingen i indeks fra 1. juli året før. Dog minimum 2 % p.a. Alle priser er oplyst i danske kroner ekskl. moms.

Priserne er baseret på levering inden for normal arbejdstid, som er mandag til torsdag kl. 08.00 – 16.00, fredag kl. 08.00 – 15.00. Ved levering uden for normal arbejdstid afregnes timerne i henhold til følgende: 1-3 timer efter normal arbejdstid afregnes med en timepris på +50%. Efterfølgende timer, inklusiv lørdag, søndag og helligdage, afregnes med en timepris på +100%. Der tages forbehold for ændring af normal åbningstid i ferieperioder.

Åbningstider for support er kl. 8.00 – 22.00 mandag til torsdag, fredag kl. 8.00 – 15.00.

Konsulentassistance (via telefon, e-mail, undervisning og programmering) faktureres per påbegyndt 15 minutter. Telefonisk support starter fra opkaldsstart til sagen er løst og registreret. Support via e-mail starter ved læsning af e-mail til besvarelse/ løsning af opgave og registrering er sket. Ved support på Købers adresse beregnes honoraret fra vi kører fra kontoret, til vi har løst opgaven.

5. Levering

Levering sker via fjernsupport til Køber, med mindre andet er aftalt. Ved levering på anden vis vil afregning af transport blive faktureret adskilt, hvor Køber afregnes for transport til Købers adresse. ERPgruppen sørger selv for betaling af hjemtransport. Alle udgifter til bro, færge, fly, parkering, forplejning og øvrige omkostninger vil blive faktureret Køber.

6. Varighed og opsigelse

Abonnement på software (hosting) er gældende for tre måneder og forlænges automatisk med ny tilsvarende bindingsperiode, med mindre den skriftligt er blevet opsagt.

Opdateringsabonnement løber i 12 måneder og fornyes automatisk hvert år, med mindre andet er aftalt.

Opsigelse af abonnementer på software skal ske skriftligt til ERPgruppen senest tre måneder før udløb af en bindingsperiode.

ERPgruppen kan til enhver tid opsige aftale med et varsel på 30 dage. Eventuel refusion af forudbetalt beløb sker i dette tilfælde forholdsmæssigt. Såfremt ERPgruppen foretager væsentlige ændringer af forringende art i kundevilkårene, kan kunden opsige aftale med 30 dages varsel. Forudbetalt abonnement vil i sådanne situationer undtagelsesvis blive tilbagebetalt.

Ophører en hosting aftale som følge af en abonnementsopsigelse eller misvedligeholdelse, er det Købers ansvar at udskrive data til arkivformål. Eller Køber kan anmode om at få udleveret data efter aftale, inden abonnementet ophører. Udlæsning af data faktureres efter medgået tid. Anmodningen kan senest ske op til tre måneder efter, at adgangen til systemet er lukket. Data slettes herefter.

7. ERPgruppen ansvar

ERPgruppen er kun ansvarlig for egne ydelser og handlinger. ERPgruppen er ikke ansvarlig for forhold, der er relateret til 3. part og/eller kunden.

ERPgruppen er ikke ansvarlig for indirekte tab, herunder driftstab, tab af data, tab forårsaget af IT-virus eller lignende, uanset om disse tab måtte skyldes ERPgruppens forhold.

Hvis der kan påvises og dokumenteres et direkte tab, som skyldes ERPgruppen, kan ERPgruppen ifaldes en bod, hvis denne godkender dokumentationen. Et eventuelt bodsbeløb beregnes af leverancevederlaget (licenser medregnes ikke heri) og kan maksimalt udgøre 5% af dette.

8. Underleverandør/3. parts ansvar

Såfremt ydelser helt eller delvist består af levering af software (eller andre ydelser og produkter) gennem ERPgruppen fra 3. part/underleverandør, vil sådanne ydelser være omfattet af de betingelser, der er gældende for den omhandlende 3. parts leverancer. Ydelserne vil dermed bl.a. være omfattet af de garantier, ansvarsbegrænsninger, ansvarsfraskrivelser og andre betingelser, som den omhandlende 3. part stiller.

ERPgruppen er ikke ansvarlig for eventuelle fejl og mangler i sådanne ydelser, og giver ikke nogen form for garanti eller refusion for disse ydelser fra 3. part (herunder fra leverandører af software, f.eks. Microsoft).

9. Tavshedspligt

Parterne er omfattet af markedsføringslovens § 19. ERPgruppen har tavshedspligt om alle informationer, som ERPgruppen måtte komme i besiddelse af om kunden. ERPgruppen skal sikre, at modtagne oplysninger ikke videregives eller anvendes til andre formål end de, der følger det aftalte.

10. Databeskyttelse

Begge parter garanterer, at de vil overholde alle forpligtelser ifølge lov om behandling af personoplysninger.

11. Force Majeure

Til force majeure henregnes strejke, lockout, brand, oversvømmelser, omfattende driftsforstyrrelser, krigstilstand, myndighedernes foranstaltninger, udebleven eller fejlagtig leverance fra underleverandører, tyveri, hærværk eller andre hændelser, hvor ERPgruppen bliver ude af stand til helt eller delvist at opfylde sine forpligtelser. Ved force majeure er ERPgruppen berettiget til at udskyde eller annullere sine ydelser.

12. Tvister

Enhver uoverensstemmelse vedrørende aftalen, dens fortolkning eller udfyldning skal afgøres ved retten i Kolding.